tag:blogger.com,1999:blog-8094912384386719914.post266985688630297244..comments2023-12-31T02:30:33.092+02:00Comments on のヮの: רשימת סדרות בעלות דגש נשי/מגדרי - חלק ד' ואחרוןParmesanhttp://www.blogger.com/profile/03783901337005455751noreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-8094912384386719914.post-75181300316417530012015-03-06T17:23:03.105+02:002015-03-06T17:23:03.105+02:00תודה על התגובה, ואני שמחה שהכרת ומצאת לך כמה סדרות...תודה על התגובה, ואני שמחה שהכרת ומצאת לך כמה סדרות לבדוק :)<br /><br />את בלאד+, קליימור ושחקנית המילניום באמת לא ראיתי, למרות שיש מצב שצפיתי בסרט של בלאד+, אבל הוא נמחק לי לגמרי מהזיכרון, אז לא כתבתי עליו...<br /><br />לאבלי קומפלקס - אני לא מצליחה להיזכר בסיבה למה החלטתי לא להכניס אותה. קויזומי בהחלט גדולה (בלי כוונה לכפל המשמעות, אבל נו), אבל זכור לי שדווקא רוב הזמן מקניטים אותה (טוב, אוטאני, והיא מקניטה אותו). אם תשים לב, וויתרתי גם על עוד הרבה סדרות רומנטיקה שיש להן גיבורה ראשית, בעיקר כי ההצגה של הגיבורה הרגישה לי כל כך סטריאוטיפית ולעוסה, לא חדשנית ומהממת. אולי ללאבלי קומפלקס כן יש מקום, נראה.<br /><br />סוזומיה הארוהי - החלטתי לא להכניס אותה כי קיון הוא הגיבור והסדרה מהעיניים שלו. יש עוד כמה סדרות עם גיבור ראשי שהחלטתי להכניס, בעיקר כי היה בהן משהו בולט. בהארוהי לעומת זאת, עם כמה שאני אוהבת את הארוהי עצמה, הוא עצמו כל הזמן יורד עליה בתוך הראש שלו, שלא לדבר על ההצגה של אסאהינה (כן, אני יודעת שזה סוג של סאטירה, אבל עעע). בכל אופן, זו לגמרי סדרה *על קיון קיון קיון*, אז אה...<br /><br />'ילדי הזאב אמה ויוקי' כבר הכנסתי!! :)<br /><br />בנוגע לכוכב שלא נתתי לנאנה, זה בעיקר כי למרות שהיא התחילה נהדרת(!), בפרקים האחרונים שלה היא התחילה להחלש נורא לדעתי, ובסוף שלה כותבים לנו הודעה על עונה שניה, שלעולם לא הגיע... איכזב אותי, מה לעשות :)<br /><br />בכל מקרה, להכין רשימה כזו זה מורכב, במיוחד כשלא הצבתי לה קריטריונים "מדידים" שאפשר לכמת, ופשוט הלכתי עם תחושת הבטן שלי לאיזה סדרות נראו לי מתאימות, ומה הרגיש לי רלוונטי באופן אישי.<br />לכן גם כל הסייגים של 'בטוח יש פה סדרות שיראו לאחרים פחות מתאימות או יותר מתאימות', וגם "אזהרה" למה אולי יהיה "מפוקפק".<br />זה הזכיר לי למשל את פסיכופס שהחלטתי לא לכניס, כי למרות שאקאנה היא הגיבורה, לכאורה, והיא בחורה נהדרת, הסדרה לגמרי *על קוגאמי* והתסביך שלו עם מאקישימה, אז החלטתי לוותר.<br />אגב, בפוסט הראשון של הרשימה קישרתי את הMAL שלי, כך שאפשר לבדוק מה כן ראיתי והחלטתי לא להכניס, ומה לא ראיתי ולכן לא הכנסתי :)<br /><br /><br />בקשר לקואה נו קאטאצ'י, אני קוראת פחות מנגה ולכן לא הגעתי אליה, למרות שראיתי אותה מוצפת ב/a/. משהו באלמנט של ההתעללות שהזכרת הזכיר לי את אונאני מאסטר קורוסאווה, שהיתה אחלה.<br />דוקטור X ולסט פרנדס נשמעות מעניינות, אבל אני לא צופה בדרמות יפניות בכלל בכלל. אולי יום אחד אני אנסה.<br /><br /><br />מקווה שתהנה מהסדרות שתנסה D:Parmesanhttps://www.blogger.com/profile/03783901337005455751noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8094912384386719914.post-81739526142157836952015-03-06T01:22:48.255+02:002015-03-06T01:22:48.255+02:00קודם כל, מזל טוב וכל הכבוד. 500 זה מספר מרשים מאוד...קודם כל, מזל טוב וכל הכבוד. 500 זה מספר מרשים מאוד. :) <br />את רוב הסדרות ברשימה שלך, לא הכרתי, להפתעתי - וזו הזדמנות בשבילי לגלות כמה חדשות, אז תודה. :)<br />בין הסדרות שכן הכרתי, אני חושב שהטעם שלנו הוא טיפה שונה (אני הייתי בהחלט נותן לננה כוכב), אבל כמו שכתבת - זה עניין של טעם. <br />ובכל זאת, בגלל חשבתי להזכיר כמה סדרות שנראה לי שלא היו ברשימה ולדעתי אפשר היה להוסיף לה. הבנתי שלא הכנסת סדרות שלא ראית עד הסוף - ויכול להיות שזו הסיבה שהן לא שם. אבל אם כן ראית את חלקן ובחרת לא להכניס אותן לרשימה, מעניין אותי למה. אם לא ראית בכלל, אז הן שוות הצצה. :)<br /><br /><br />Blood+ - סדרה (נדמה לי שהיא הופקה בעקבות סרט) שעוסקת בנערה שצדה ערפדים (ולמרות איך שזה נשמע, זה ממש לא דומה לבאפי). שתי הדמויות הראשיות בסדרה (גם הגיבורה וגם היריבה המרכזית שלה) הן נשים חזקות שמניעות את העלילה. נכון שהן נעזרות לא פעם גם בדמויות הגברים, אבל עדיין. <br />Lovely★Complex - קומדיה רומנטית קלילה על בחורה גבוהה ובחור נמוך שמתיידדים ואז מתחילים לפתח רגשות זה לזו. ראיתי את הסדרה מזמן, אבל אם אני זוכר נכון הדמות הנשית הייתה מרכזית והוצגה באופן יחסית מאוזן.<br />claymore - לא ראיתי את סדרת האנימה, אבל אני קורא את המנגה ואני די בטוח שהוציאו לה בעבר גם אנימה. הסדרה עוקבת אחרי לוחמות (כולן נשים) שמשתייכות לארגון שנלחם במפלצות צמאות דם. יש לי המון ביקורת על איך שהסדרה מנצלת את הגוף הנשי כדי ליצור איזו אירוטיקה גרוטסקית שכזו - אבל יאמר לזכותה שכל הדמויות המרכזיות בעלילה כמעט הן נשים, הן חזקות (פיזית ונפשית), אסרטיביות ויוזמות. הסדרה מתחילה באופן פשטני מעט, אבל היא מתקדמת לרבדים עמוקים ויתר שנוגעים בחברות, נאמנות, בשאלה - מה זה להיות אנושי? ועוד.<br />Millennium Actress - אמרת שפחות תתמקדי בסרטים, אבל אם כבר הזכרת את פפריקה של סאטושי קון ז"ל שהוא סרט מדהים בעיני.. זה סרט אחר שלו שגם סובב סביב דמות נשית. אם אני זוכר נכון הוא מתאר כתב שבא לבקר שחקנית מזדקנת. השחקנית מתארת לכתב את קורות חייה - והן מתעוררות לחיים על המסך.<br />Ookami Kodomo no Ame to Yuki - גם זה סרט, וגם פה יש לי המון ביקורת על הייצוג של נשים (ובעיקר התיאור שלהן כפאסיביות יותר) - אבל זה בלי ספק סרט מרגש ועשוי טוב. הוא עוקב אחרי קורותיה של אישה שהופכת להורה יחיד לשני ילדים (שהם סוג של אנשי זאב), ובהתמודדות שלה עם הקשיים שהדבר מציב בפניה. <br />Suzumiya Haruhi – אני מתאר לעצמי שאת מכירה את הסדרה. אבל אם מדברים על סדרות שבהן יש דמויות נשים חזקות ולא סטריאוטיפיות (יחסית) - זו הסדרה, וזו הדמות.. אמנם הסדרה מסופרת מעיניו של קיון (שהוא בן), אבל סוזומיה, הגיבורה הנשית היא שמניעה את העלילה. היא אסרטיבית יוזמת וערמומית - ואף שיש לה תלות מסוימת בקיון, היא דמות מאוד חזקה בפני עצמה. <br /><br />עכשיו, אני יודע שכתבת רק על אנימה. אבל ברשותך אני ממש רוצה להזכיר עוד שלוש יצירות שהן לא אנימה אבל מציגות נשים/מגדר באופן מעניין:<br /><br />Koe no Katachi - זוהי בינתיים רק מנגה (הבנתי שעומדת לצאת בעתיד OVA המבוססת עליה) - שמתמקדת בילדה חירשת שעוברת לכיתה שבה היא סובלת מהצקות. הסיפור מסופר מעיניו של הילד שמוביל את ההצקות הללו, ובסופו של דבר מגלה שדברים כאלו נוטים להתהפך מהר. המנגה התחילה בOne Shot שבו הילדה התגלתה כפאסיבית, אבל עדיין הוכיחה טוב לב ראוי להערכה, בעיני. לאחר מכן היא הורחבה, והדמות של אותה ילדה (וגם דמויות נוספות, קיבלו עומק וסוכנות מעניינת – רוב הדמויות במנגה הן נשים, שתיים מהן אימהות יחידות).<br />Doctor X - זוהי סדרת דרמה, ראיתי בינתיים רק כמה פרקים ראשונים, אבל אני מתרשם שהיא ממש לא מציגה נשים באופן טיפוסי - היא עוקבת אחרי סיפורה של מנתחת פרילנסרית (כן, ככל הנראה יש דבר כזה, לפחות בסדרה) - מאוד חזקה, אסרטיבית, חצופה ודי יהירה, שהכישורים שלה עולים בהרבה על הצוות שמסביבה (מעין "האוס" יפנית, אם תרצי). המעניין הוא שהיא גם מתעקשת לשמור על חייה הפרטיים, ועל האפשרות שלה לצאת ולבלות - בלי להתמכר לעבודה. <br />Last Friends - גם זו דרמה שעוסקת בנושאים מאוד רגישים, כמו אלימות במשפחה, טרנסג'נדריות וזהות מגדרית. הסיפור מתחיל מפגישה של שתי חברות ותיקות - רוקה ומיצ'ירו - אחרי שנים של פרידה. בעקבותיה הן עוברות לגור ביחד בבית משותף עם שותפים נוספים - מאפר בעל סגנון נשי מעט, דיילת אוויר קשוחה, וגבר רכרוכי שמפחד להתמודד עם אישתו. הסיפור עוקב גם אחרי מערכת היחסים של מיצי'רו עם בן הזוג שלה - שמתגלה כאלים, עם האימא המזניחה שלה, ועוד.<br /><br />שוב, תודה. יש ברשימה כמה סדרות שאני בהחלט מתכוון לבדוק. :)Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/11140059586031820723noreply@blogger.com