יום שלישי, 27 בינואר 2015

רשימת סדרות בעלות דגש נשי/מגדרי - חלק א'


עם סופה של שנת 2014 ותחילתה של שנת 2015, חציתי את קו ה-500 סדרות/סרטי האנימה בהן צפיתי.
לכבוד האירוע החלטתי לכתוב פוסט שיעסוק בסדרות בהן מככבות נשים חזקות, סדרות בהן יש רוב נשי, סדרות בהן הדמות הראשית היא אשה, סדרות שעוסקות בסיפורן של נשים וכן הלאה, בהתאם לרוחות הפמיניסטיות המנשבות, ולעשות רשימה של סדרות כאלה. גם סדרות בעלות אספקטים מגדריים שונים יכנסו לרשימה.
אני מקווה שהפוסט יקל עלי במתן המלצות למי שמחפשות ומחפשים סדרות בהן יש זווית נשית, או זווית מגדרית שונה, ובעיקר סדרות עם נוכחות נשית מאסיבית.

אין לי כוונה לתת ציונים לסדרות, ואם סדרה אינה מופיעה ברשימה זה חלילה לא אומר שהיא אינה טובה. כמו כן, אם סדרה מופיעה ברשימה אין שום הכרח שהיא טובה או תמצא חן בעיני מישהו. סדרות שאהבתי קצת יותר מהאחרות יסומנו באמצעות כוכב ★, כי בכל זאת בא לי לפרגן להן.
בעצמי היו לי די הרבה לבטים אילו סדרות לכלול ואילו לא, ולמה, כך שאני לא מתיימרת להציג כאן איזושהי רשימה מושלמת. בעיקר חשוב לי שתהייה. אגב, אם נלך לפי מדד קצת פחות מחמיר, למשל מבחן בכדל, כנראה רוב סדרות האנימה יכנסו לרשימה.
אין ספק שיהיו מחלוקות בנוגע למה שאכתוב על סדרה זו או אחרת, ומי שרוצה מוזמנ/ת לכתוב על כך בתגובות, כי זה מאוד מעניין! 

בלי להתכוון כלל יצאה רשימה יחסית ארוכה של מאה סדרות, אז אחלק אותה למספר פוסטים. היא, אגב, כוללת רק סדרות אותן סיימתי. לצערי ישנן עוד סדרות שמתאימות אך עדיין מחכות לי.
הרשימה תהיה מסודרת בסדר אלפביתי כי אני עצלנית.

החלק הראשון:

A-Channel - סדרת קומדיה על מספר תלמידות תיכון וחיי היום יום שלהן. אין סיפור מיוחד או עלילה מסועפת, פשוט סדרה עם רוב נשי, כל אחת עם האופי שלה. סדרות מהסוג הזה זכו לכינוי סדרת "בנות חמודות שעושות דברים חמודים" בפי צופי אנימה, וכמה כאלה מופיעות ברשימה.

Aiura - גם היא סדרת "בנות חמודות עושות דברים חמודים". במקרה שלה היא סדרה בפורמט קצר של 3 דקות לפרק.

Allison and Lillia - אמנם הסדרה מסופרת מנקודת מבט של בחור (לפחות בחצי הראשון שלה, אם אני זוכרת נכון), אבל היא לגמרי סובבת שתי דמויות של נשים מיוחדות (ועל שמן נקראת הסדרה). שכחתי לציין שהן טייסות!

Aoi Hana - סדרה בעלת רוב נשי, מרתחשת בבית ספר לבנות, ומתעסקת במערכות היחסים בין הבנות (בין היתר מערכות יחסים לסביות).

Aria - הסדרה מתרחשת בשנת 2301 על מאדים אחרי שעבר טרפורמינג לכוכב לכת עליו יכולים לחיות בני אדם, בעיר הציורית ניאו-ונציה שהיא, כמובן, רפליקה של העיר ונציה. בניאו-ונציה כמו בונציה יש כמובן גונדולות, רק שבמקרה הזה נשים הן אלו המשיטות אותן, הן נקראות "אונדינה", והן בעלות מעמד של סלבריטאיות בין-כוכביות. הסדרה מתמקדת בשלוש בנות ששואפות להיות אונדינה, ובשלוש ה'מורות' שלהן. כל אחת מהן בעלת אופי ייחודי ודרך משלה לראות את העולם. מעוררות השראה. לא בכדי אריה היא הסדרה האהובה עלי. ★★★

Azumanga Daioh - גם אזומנגה היא סדרה מ"תת-הז'אנר" "בנות חמודות שעושות דברים חמודים", רק שהיא אחת המוקדמות שעשתה את זה, אם לא הראשונה. קלאסיקה.

B Gata H Kei - כוכבת הסדרה היא יאמאדה, תלמידת תיכון שמחליטה לשכב עם 100 בנים!! קצת מפריעה לה העובדה שאין לה שום ניסיון עם בנים או מערכות יחסים, והיא "ננעלת" על בחור אחד שהיא מנסה להשיג. מבחינתי היה מאוד מרענן לראות על המסך דמות נשית שמציגה מיניות כל כך מוחצנת, בלי חשבון. עושה ריקליימינג בקטנה.

אריה

Bamboo Blade - סדרה על בנות תיכון בנבחרת הקנדו הבית ספרית. חוץ מהעובדה שקנדו זה מגניב לאללה, אני תמיד אוהבת לראות סדרות שהנושא שלהן הוא בנות שעוסקות בפעילות שלא רואים ביום יום, כמו קנדו, וההתמודדות שלהן עם הנושא. מעורר השראה והזדהות גם יחד.

Black Lagoon - סדרה שעוסקת בחבורת "שכירי חרב" שמבצעת משימות פשע שונות בתאילנד. באופן כללי היא מציגה תמונת עולם די מציאותית של עולם פשע, מלא שובניזם, אבל יש בה מספר דמויות נשיות מיוחדות, חזקות פיזית וחזקות באופן כללי. נחמד.

Canaan - אני כבר לא זוכרת במדויק את הסיפור של הסדרה, מעבר לקונספירציה כלשהי ו-וירוס כלשהו, אבל הדמויות הראשיות כמעט כולן נשים, ויש מאבק איתנים בין הגיבורה של הסדרה לבין הרעה הגדולה של הסדרה.

CandyBoy - הסדרה עוסקת בשתי אחיות, תלמידות תיכון, שמנהלות מערכת יחסים לסבית. סדרה עם מעט פרקים קצרים, שמלאה בחמידות ורכות. כתבתי עליה בעבר.

Cardcaptor Sakura - סדרת מאהו שוג'ו מפורסמת, ואני בספק שיש מי שלא מכירה את סאקורה. בכל מקרה, סאקורה, הגיבורה של הסדרה, היא תלמידת יסודי שתפקידה לאסוף את כל קלפי הקלאו כי סיבות. גירל פאוור, יאי!

Chihayafuru - צ'יהאיהפורו היא סדרת "ספורט בנות", כפי שאני נוהגת לכנות את הז'אנר. זאת אומרת, היא "סדרת ספורט" לכל דבר (בהתאם לז'אנר, עוסקת בתחרויות וטורנירים),  שמתמקדת במשחק הקלפים היפני "קארוטה", אבל נותנת גם אספקטים רומנטים. הגיבורה של הסדרה היא צ'יהאיה, בחורה שלא רואה בעיניים, אשר אוספת סביבה שחקני קארוטה נוספים בשביל המועדון שלה.

Chouyaku Hyakuninisshu: Uta Koi - אוטאקוי היא אינטרפרטציה לסיפורים סביב השירים מהאנתולוגיה "Hyakunin Isshu". הסיפורים ששנבחרו להופיע בסדרה הם יותר רומנטיים, וחלקם עוסקים במשוררות יפניות חשובות מאותה תקופה, כמו סיי שונאגון, אונו נו קומאצ'י ומוראסאקי שיקיבו.

Danna ga Nani wo Itteiru ka Wakaranai Ken - סדרה קצרצרה בה כל פרק הוא 3 דקות, העוסקת בזוג נשוי צעיר; בעל שהוא "אוטאקו" (חנון) ואשתו שלא מבינה מה עובר לו בראש. קומדיה נחמדה. חלק גדול ממנה מובא דרך עיניה של האשה, ובמיוחד אהבתי שמציגים את המיניות שלה כדבר הכי טבעי בעולם.

Dennou Coil - עוד סדרה שעבר יותר מדי זמן מאז שצפיתי בה. סיפור של מספר ילדים במציאות בה העולם הוירטואלי כבר שולט חזק בחיים שלנו, וה-AR משחק תפקיד חשוב. הגיבורות הן בעיקר בנות, והן נהדרות.

Durarara!! - סדרה על כל מיני התרחשויות על אירועים מסתוריים ועל-טבעיים שמתרחשים באחת השכונות של טוקיו. באופן כללי זו סדרה מדליקה במיוחד, ויש בה מספר דמויות של נשים מגניבות, והנוכחות שלהן מורגשת ביותר.

Ga-Rei: Zero - גם בסדרה הזו אני כבר בקושי זוכרת מה התרחש, חוץ מזה שהיה איזשהו מאבק של כוחות טובים נגד כוחות אפלים, והרבה מאוד מפלצות וכוחות על טבעיים, אבל אני מביאה אותה כאן משום שהגיבורות שלה נשים, שתי חברות טובות שעכשיו נאלצות להילחם.

GA: Geijutsuka Art Design Class - גם זו סדרה שנופלת תחת ההגדרה "בנות חמודות עושות דברים חמודים". סדרת קומדיה נחמדה וקלילה, רק שבמקרה הזה הסטינג הוא בית ספר לאומנות פלסטית/ויזואלית, כך שכל הדמויות (רובן בנות, בעיקר הראשיות, כרגיל בסדרות אלה) הן תלמידות לאומנות, והבדיחות סובבות ענייני אומנות ויצירתיות.

אוטא קוי

Gakuen Utopia Manabi Straight! - בשנת 2035 בעיית הילודה של יפן כבר הפכה לעניין מדאיג, ומתחילים לסגור בתי ספר עקב מחסור חמור בתלמידים. הסדרה מתרחשת בבית ספר לבנות, והדמות הראשית יחד עם חברותיה מחליטה לארגן פסטיבל בית ספר בלתי נשכח.

Gatchaman Crowds - חבורת גיבורי על נבחרת להגן על העולם מפני ישות שנורא נהנית להרוס עולמות. הנוכחות הנשית בסדרה לא משהו, אבל הגיבורה הראשית, עם כמה שהיא מוזרה, היא סוג של תותחית על.

Girls und Panzer - כבר כתבתי על הסדרה בהרחבה בפוסט אחר, אבל תמיד כיף לחזור על זה: בסוג של מציאות מקבילה, קרבות טנקים הם ספורט לכל דבר, והם נחשבים ספורט נשי. נערות מכל רחבי יפן עוסקות ב"דרך הטנק", ומתחרות בטורנירים בית ספריים... של קרבות טנקים. קאסט עצום שכולו בנות, שעוסקות במשהו שהוא כל כך "לא לבנות".

Haibane Renmei - סדרה מלנכולית משהו על מספר בנות שתקועות במציאות משונה בעולם תחום בחומה (כן, גם מהסדרה הזאת אני בקושי זוכרת משהו. עבר המון זמן). הגיבורה מנסה להבין מה הסיפור, ואיך היא הגיעה להעולם הזה.

Hanasaku Iroha - האנה נשלחת על ידי אמא שלה לעבוד בפונדק שמנוהל על ידי סבתא שלה. בגדול, סדרה קלילה עם קצת רומנטיקה. כאמור, האנה היא הגיבורה, ויש מגוון דמויות נשיות נוספות.

Hanayamata - חבורה של תלמידות תיכון שנגררות בעקבות אחת מהן להשתתף במועדון היוסאקוי, שהוא ריקוד יפני. סדרה חמודה ומקסימה על חברות ועל שאיפות ונחישות! ויש גם ריקודים שלגמרי עושים חשק.

Hen Zemi - שמה של הסדרה מתרגם ל"סמינר מוזר/סוטה". סטודנטים באוניברסיטה שלוקחים סמינר משונה שעוסק בפיזיולוגיה ופסיכולוגיה, בעיקר בדברים שקשורים במיניות ופאטישים. הכנסתי את הסדרה לרשימה הזו משום שיש בה התעסקות מעניינת במיניות שלא יצא לי להתקל בה באופן כללי...

Hidamari Sketch - סדרה נהדרת במיוחד מהז'אנר של "בנות חמודות עושות דברים חמודים", גם כאן הדמויות הן תיכוניסטיות בבית ספר לאומנות פלסטית/ויזואלית, והיא עוקבת אחרי חיי היום-יום שלהן, כשכולן גרות במעונות, בגפן. רוב הבדיחות עוסקות באומנות, אוכל, והחברות ביניהן.

Hourou Musuko - סדרה מקסימה שמתעסקת בזהות מגדרית, טרנסקסואליות וגיל ההתבגרות באופן כללי. הגיבורים הם תלמידי יסודי או חטיבה, אני כבר לא זוכרת בדיוק. ניטורי שרוצה להיות בת, וטאקאצוקי שרוצה להיות בן, היחס שלהם כלפי עצמם, היחסים שלהם אחד עם השניה, החברים שלהם, היחס של החברה וכן הלאה.

Ichigo Mashimaro - סדרת קומדיה חמודה, גם כן מהז'אנר "בנות חמודות שעושות דברים חמודים". זהו, אין הרבה מעבר, רק קודמיה. כל הדמויות בנות והן מכייפות ביחד.

הידאמארי סקץ'


אז זה החלק הראשון של הרשימה, לבינתיים. מקווה להעלות את החלקים הבאים בקרוב.

4 תגובות:

  1. איזה רשימה מעניינת. חצי מהסדרות לא הספקתי לראות אבל כולן נשמעות מאד מעניינות. כל הכבוד!

    השבמחק
  2. ממליצה לך להכניס את האנימה Sabagebu! לרשימה

    השבמחק
    תשובות
    1. נמצאת כבר בחלק השלישי שפורסם בתחילת השבוע :)

      מחק